Nature Line Cutlery - Hiilijalanjäljen maksimaalista minimointia

Vuonna 2020 perustettu Nature Line Cutlery on hiilineutraalin take away -ruokailun ytimessä. Greenline-kumppaninakin toimivan NLC:n missio ja visio linjaa punaista lankaa, johon meidän kaikkien tulisi yrityksinä ja kuluttajina tähdätä.

Nature Line Cutlery

Muutamat vuodet taaksepäin innovoivat voimansa UPM:n ja Stora Enson kanssa yhdistänyt Nature Line Cutlery haluaa tehostaa muovin käytön vähentämistä jokapäiväisessä elämässä. Suomalaisessa omistuksessa olevan NLC:n tavoite on luoda kertakäyttöisestä take away -ruokailusta pitkäkestoisempaa.

Take away -kulttuurin ja vastuullisuuden korrelaatio usein keskittyy tuotteiden valmistusmateriaaleihin. Tämä on hyvä asia. NLC on kuitenkin halunnut viedä tuotekehityksellään  keskustelun myös tuotteiden uusiokäyttöön. Kun puhutaan NLC:n puukuitutuotteiden käytännön hyödyistä, on mm. konepesun mahdollisuus ensisijaisen tärkeää jätteen vähentämisen näkökulmasta. 

Tyylikkään ja ekologisen ulkonäön lisäksi NLC on halunnut mahdollistaa aterimien konepesun, jotta käyttäjä - yrittäjä tai kuluttaja - saa maksimaalisen hyödyn tuotteen elinkaaresta. Aterimet voidaan pestä 60-70 asteen lämpötilassa ainakin 125 kertaa. 

 

Tuotevalmistuksella etulyöntiasema markkinoilla

 

Globaaleille markkinoille etenevän Nature Line Cutleryn hiilijalanjälki on markkinoiden pienin. Minimaalinen hiilijalanjälki on saavutettu raaka-materiaalien ja tuotantolaitosten tehokkaalla synergialla. 

Yli 20 maasta löytyvät, ISO 9001 ja 14001 standardoidut aterimet valmistetaan Outokummussa UPM:n tuotantolaitoksessa ja 100 %:sti puusta. Koska aterimien valmistuksessa käytetään uusiutuvia luonnonmateriaaleja, hiilijalanjäljen pienentäminen on kurottu jopa 90 %:n saakka. Itse raakamateriaalien hiilijalanjälki on pyöreä 0 %. 

Tuotteiden valmistuksessa on varmistettu myös, että aterimia käyttämällä kuluttajan suuhun ei synny puun makua. Aterimien päällä oleva pinnoite sekä suojaa aterimia, että minimoi puun maun. 

 

Nature Line Cutlery ja Pamark Greenline


Nature Line Cutlery:n
Greenline-kumppanuus on varsin perusteltua ja oikeutettua. Kotimaista tuotantoa vaalivan brändin visio ja missio tähtäävät siihen lopputulemaa, jota Greenline haluaa myös toiminnallaan kehittää.

Tulevat vuodet luovat CSRD-direktiivin puitteissa entistä tiukemmat raamit, joiden myötä raakamateriaalit ja tuotevalmistuksen prosessit tulevat yhä vahvemmaksi osaksi tuotteen markkina-arvoa. 

Voit lukea lisää Nature Line Cutleryn brändistä ja tuotteista täältä.

Copyright © 2024 Pamark Business Oy