Bunzl Holding Nordic A/S ostaa Pamark Business Oy:n ja Suomi on 33. maa, johon Bunzl laajentaa toimintaansa Bunzl Holding Nordic A/S ostaa Pamark Business Oy:n ja Suomi on 33. maa, johon Bunzl laajentaa toimintaansa

Bunzl Holding Nordic A/S ostaa Pamark Business Oy:n

Bunzl Holding Nordic A/S on allekirjoittanut sopimuksen, jolla se ostaa Pamark Business Oy:n koko osakekannan 29.2.2024.

Pamark Business Oy on yksi Suomen johtavista jakelijoista terveydenhuollon, puhtauden ja HoReCan tuotesegmenteissä. Asiakkaina ovat valtakunnallisesti niin yritykset kuin julkishallinon toimijat. Pamark Business Oy:n ja sen tytäryrityksen Systeema Oy:n yhteinen liikevaihto on noin 60 milj. euroa ja työtekijöitä on yli 100 henkilöä.

Kyseessä on Bunzl:n ensimmäinen yrityskauppa Suomessa. Pamark säilyy konsernissa itsenäisenä yrityksenä, joka jatkaa toimintaansa nykyisistä toimipisteistään Vantaalla, Joensuussa, Kuopiossa ja Oulussa. Minna Åman-Toivio jatkaa yhtiön toimitusjohtajana yhdessä muun henkilöstön kanssa. Yhteistyö Pamarkin asiakkaiden, tavarantoimittajien ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa jatkuu siis entiseen tapaan.

Pamark Business Oy:n toimitusjohtaja Minna Åman-Toivio on innoissaan toteutuvasta yrityskaupasta: ”Suomi on 33. maa, johon Bunzl laajentaa toimintaansa. On mahtavaa saada olla mukana tuomassa maailman suurinta alamme yritystä ja isoa investointia Suomeen sekä toimia kasvualustana tuleville yritysostoille Suomen markkinoilla.”

Lisätietoja antaa:

Minna Åman-Toivio, Managing Director

Pamark Business OY I tel: +358 40 502 5761 I e-mail: minna@pamark.fi

Søren Holmbom, Managing Director

Bunzl Holding Nordic A/SI tel: +45 20 30 31 61 I e-mail: sh@bunzlnordic.com

Bunzl Holding Nordic A/S:n omistaa Bunzl plc, kansainvälinen jakelu- ja palvelukonserni, joka toimii 33 maassa ja työllistää 24 500 henkilöä ja jonka liikevaihto on 12 miljardia puntaa. Pamarkin hankinnan jälkeen Bunzl Nordic koostuu seitsemästä yrityksestä Suomessa, Tanskassa ja Norjassa.

Welcome to Finland, Bunzl! #WeAreBunzl

Bunzl Holding Nordic A/S acquires Pamark Business Oy

Bunzl Holding Nordic A/S has signed an agreement to acquire the entire share capital of Pamark Business Oy on 29.2.2024.

Pamark Business Oy is one of the leading distributors in Finland in the healthcare, cleaning and HoReCa product segments. Nationwide, our customers include both companies and public administration operators. The combined turnover of Pamark Business Oy and its subsidiary Systeema Oy is approximately EUR 60 million and employs more than 100 employees.

This is Bunzl's first acquisition in Finland. Pamark will remain within the Group as an independent company that will continue its operations from its current offices in Vantaa, Joensuu, Kuopio and Oulu. Minna Åman-Toivio will continue as CEO along with the rest of the personnel. Cooperation with Pamark's customers, suppliers and other partners will therefore continue as before.

Minna Åman-Toivio, CEO of Pamark Business Oy, is excited about the acquisition: "Finland is the 33rd country to which Bunzl is expanding its operations. It is fantastic to be able to take part in bringing the world´s largest company in our field and a big investment to Finland, and to act as a growth platform for future acquisitions in the Finnish market”.

For questions please contact:

Minna Åman-Toivio, Managing Director

Pamark Business OY I tel: +358 40 502 5761 I e-mail: minna@pamark.fi

Søren Holmbom, Managing Director

Bunzl Holding Nordic A/SI tel: +45 20 30 31 61 I e-mail: sh@bunzlnordic.com

Bunzl Holding Nordic A/S is owned by Bunzl plc, an international distribution and services group with operations in 33 countries, employing 24,500 people and a turnover of £12 billion. Following the acquisition of Pamark, Bunzl Nordic consists of seven companies in Finland, Denmark and Norway.